Noble Health

Blog

Jak dbać o jamę ustną? Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej.

jak dbać o jamę ustną

Zdrowy i piękny uśmiech jest wizytówką każdego człowieka. Aby cieszyć się nim przez długie lata, należy dbać o niego od pojawienia się pierwszego zęba. Oprócz prawidłowej higieny jamy ustnej należy również pamiętać o odpowiedniej suplementacji oraz zbilansowanej diecie już od najmłodszych lat. By mieć zdrowe zęby, warto poznać kilka zasad, które pomogą o nie zadbać.

Jak dbać o jamę ustną?
Dbanie o właściwą higienę jamy ustnej to jedna z najważniejszych rzeczy dla zębów i dziąseł. Zdrowe zęby nie tylko pozwalają wyglądać świetnie i czuć się młodo, ale również umożliwiają odpowiednie spożywanie pokarmów. Dobry stan zdrowia jamy ustnej jest ważny dla Twojego ogólnego samopoczucia. Codzienna profilaktyka, w tym odpowiednie szczotkowanie i nitkowanie zębów, pomaga zapobiegać chorobom jamy ustnej.

Stan dziąseł jest odzwierciedleniem ogólnego stanu zdrowia, w szczególności sposobu odżywiania. Większość współczesnych chorób zwyrodnieniowych jest w pewnym stopniu powiązana ze schorzeniami przyzębia. Wynika to najprawdopodobniej z tego, że stan zapalny spowodowany chorobami dziąseł bardzo szybko, za pośrednictwem układu krążenia, zostaje rozsiany po całym organizmie. Żeby utrzymać jamę ustną w dobrej kondycji, trzeba odnieść się do problemu kompleksowo. Szczególnie istotne jest prawidłowe żywienie. Dieta uboga w składniki odżywcze jest tym, co przede wszystkim leży u podstaw chorób przyzębia. Choroby jamy ustnej to między innymi zapalenie dziąseł, nieświeży oddech, aftozy, czy drożdżyca.

światowy dzień zdrowia jamy ustnej

Dieta dla zdrowych zębów oraz dziąseł.
Witaminy i minerały są szczególnie ważne, aby zęby i dziąsła były zdrowe. Codzienna higiena i odpowiednia dieta to fundament zdrowych zębów i dziąseł, jednak w codziennej diecie nie można zapominać o witaminach i minerałach. Dieta bogata w witaminy oraz składniki mineralne jest niezbędna, aby zęby i dziąsła były zdrowe. W przypadku ich niedoboru wzrasta ryzyko stanów zapalnych i chorób dziąseł, owrzodzeń jamy ustnej, a nawet ubytków. W codziennie diecie nie powinno zabraknąć wapnia, witaminy D i C oraz fosforu. Są to kluczowe składniki, niezwykle ważne u dorosłych, ale przede wszystkim u dzieci, których organizmy dynamicznie się rozwijają. W diecie szczególnie należy ograniczyć spożywanie słodyczy oraz fastofodów, których częste jedzenie powoduje choroby jamy ustnej, oraz próchnicę.

Niezbędna witamina D.
Witamina D jest niezastąpiona w procesie prawidłowego kształtowania się tkanek twardych takich jak kości i szkliwa, ponieważ uczestniczy w procesach gospodarowania zasobami wapnia i fosforu. Jej niedobór jest przyczyną wad zgryzu, nieprawidłowego ukształtowania kości podniebiennych, szczęki i żuchwy, niedorozwoju szkliwa oraz zaburzeń w budowie zębów. Witamina D wykazuje również pozytywne działanie w przypadku tkanek przyzębia. Sprawdzone źródła tej witaminy to tran, tłuste ryby, żółtka jaj i wątróbka, ale w większości jest ona syntetyzowana w skórze pod wpływem promieni słonecznych. W okresie jesienno-zimowym należy odpowiednio suplementować witaminę D.

Polecane produkty:
WITAMINA D W ŻELKACH
WITAMINA C W ŻELKACH

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE