Noble Health

Blog

Stres a jego skutki- dlaczego warto pojechać na urlop?

jak radzić sobie ze stresem

Ciągle jesteś zestresowana? Żyjesz szybko i nie wiesz jak radzić sobie ze stresem? Jest na to sposób! Podpowiemy Ci jak odpoczywać na urlopie oraz jak radzić sobie ze stresem w codziennym życiu.

Poznaj swojego wroga.
Zastanawiasz się, czym tak naprawdę jest stres? To naturalna reakcja naszego organizmu. Spotyka nas w różnych etapach życia. Stres czasami bywa motywujący, jednak w większości przypadków nas paraliżuje. Przyczyn stresu jest wiele, od naprawdę poważnych sytuacji po te bardzo codzienne. Coraz częściej ogromny stres dotyczy nas w pracy, szkole czy w domu. Szybkie tempo życia, ciągła presja i brak czasu niekorzystnie wpływają na nasze samopoczucie, a także zdrowie.

Stres a zdrowie.
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że stres może powodować poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Istnieje szereg dolegliwości, które towarzyszą nam podczas stresu, są to między innymi: przyspieszony oddech, nadmierna potliwość, przyspieszone bicie serca, drżenie rąk, pogorszenie pamięci, zmienny nastrój, uderzenia gorąca, bóle i zawroty głowy, bezsenność, drażliwość. Jednak to nie wszystko. Długotrwały stres może zaszkodzić nam o wiele bardziej. Ma wpływ na:

Skórę – pojawiają się wypryski, przebarwienia, a także trądzik.
Jelita – ludzie zestresowani mają problem z bólami brzucha, biegunkami oraz nudnościami. Często również przewlekły stres może prowadzić do zespołu jelita drażliwego.
Mózg – nadmiar kortyzolu może powodować lęki, stany depresyjne oraz ogólne pogorszenie samopoczucia.
Serce – ciągły stres i napięcie prowadzą do podwyższenia ciśnienia krwi oraz cholesterolu.

sposoby na stres

Jak pokonać stres?
Pierwszym krokiem do walki ze stresem, jest znalezienie jego podłoża. Musisz przemyśleć, co sprawia, że się stresujesz i jak to na Ciebie wpływa. Pozwoli Ci to rozwiązać problem a w efekcie pokonać stres.

Postaw na aktywność fizyczną!
Nie warto spędzać długich godzin na kanapie przed telewizorem. Aktywność fizyczna pomoże Ci odpocząć, dzięki czemu przestaniesz myśleć o problemach. Wybierz swój ulubiony sport. Nie musi być to intensywny trening. Możesz pójść na basen lub na długi spacer z pupilem. Idealnie sprawdzi się również taniec czy zajęcia fitness. Każda forma ruchu będzie dobra. Podczas aktywności fizycznej wytwarza się hormon szczęścia.

Jedź na urlop i naucz się odpoczywać.
Pozwoli Ci to oderwać się od codzienności i obowiązków, które wykonujesz każdego dnia. Często wracamy z urlopu zmęczeni. Dlaczego? Bo nie potrafimy odpoczywać. Warto się wyciszyć i zapomnieć o rzeczach, które Cię rozpraszają. Wycisz telefon i nie sprawdzaj co chwile co słychać w portalach społecznościowych. Skup się a książce, idź na spacer lub spędź czas z rodziną i nie myśl o tym, co czeka Cię po powrocie.

Uśmiechnij się!
Śmiech rozluźnia całe ciało od napięć. Jeśli nie masz powodu do uśmiechania się, to musisz wiedzieć, że nawet sztuczny uśmiech powoduje uwalnianie się hormonów odpowiedzialnych za dobre samopoczucie, dlatego śmiej się jak najczęściej!

Polecane produkty:
MAGNEZ + WITAMINA B6
DETOX TEA HERBATA NA NOC

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE