Noble Health

Blog

Siłownia czy ćwiczenia w domu?

trening w domu

Od kilku lat coraz większą popularnością cieszą się tzw. dywanówki, czyli ćwiczenia wykonywane w domu. Jednak wiele osób zastanawia się, czy ćwiczenia te przynoszą efekty i jak mają się do ćwiczeń na siłowni.

Jak ćwiczyć w domu?
Ćwiczyć w domu może każdy, niezależnie od swojego poziomu zaawansowania. Najbardziej jednak polecamy takie ćwiczenia osobom, które chcą schudnąć lub ujędrnić swoje ciało. Docenią je też osoby, które szybko się nudzą i mają problemy z motywacją.

Opcji do wyboru masz mnóstwo! Nie muszą być to zwykłe brzuszki czy przysiady. W sieci jest ogromny wybór darmowych treningów. Możesz wybrać ćwiczenia na jedną partię mięśni lub te, które skupiają się na całym ciele. Jeśli dany zestaw ćwiczeń lub ton głosu trenerki Ci nie odpowiada, możesz spróbować treningu z kimś innym. Taka metoda wyboru ulubionego prowadzącego jest o wiele prostsza niż wymiana trenera w klubie fitness.

Pamiętaj jednak, by nie popełniać podstawowych błędów. Nie ćwicz ciągle tylko jednego zestawu ćwiczeń, staraj się kontrolować technikę np. w lustrze. Jeśli chcesz schudnąć z brzucha, nie katuj tylko brzuszków – to nie przyniesie spodziewanych efektów, staraj się równomiernie ćwiczyć całe ciało.

Zalety treningu w domu
Nie wszyscy lubią chodzić na siłownię. Powodów jest dużo. Najczęściej jest to brak czasu lub dyskomfort związany z wykonywaniem ćwiczeń w dużej grupie osób. W domowym zaciszu możesz ćwiczyć, kiedy masz na to ochotę. Nie musisz tracić czasu na dojazdy do siłowni.

Trenując w domu, oszczędzasz! Nie tylko na karnecie, ale również na wspomnianych dojazdach. Nie czujesz również presji związanej z modą na siłowni. Wystarczy Ci zwykły top, wygodne legginsy i odpowiednie obuwie.

Swoboda wyboru – ćwicząc w domu, masz mnóstwo darmowych programów do dyspozycji. Jeśli jakiś trening Ci się znudzi, możesz wymienić go w każdej chwili. Do wyboru masz zarówno jogę, jak i trening cardio czy tabatę. Trenujesz wtedy, kiedy Ci pasuje. Dla wielu osób jest to główna zaleta ćwiczeń w domu. Szczególnie cenią ją osoby pracujące do późna oraz rodzice małych dzieci.

jak ćwiczyć w domu

Wady treningu domowego
Warto zwrócić uwagę, że tego typu ćwiczenia, nieprawidłowo dobrane do osoby, mogą powodować problemy ze stawami, głównie kolanami. W domu brakuje również osoby, która mogłaby skorygować Twoją technikę. Bardzo często, wykonując ćwiczenia samodzielnie, nie zdajemy sobie sprawy z popełnianych błędów. W domu musisz znaleźć również odpowiednio dużo miejsca do ćwiczeń. Jeśli mieszkasz w bloku, dochodzi również kwestia sąsiadów. Jeśli w ćwiczeniach zawarte są podskoki, może to denerwować niektórych lokatorów.

Siłownia czy trening w domu?
Jest to indywidualna kwestia. Jednak niezależnie od tego, co wybierzesz, liczy się systematyczność. Miejsce warto wybrać, dostosowując je do swoich potrzeb, planu dnia oraz zainteresowań. Trening w domu polecamy osobom początkującym oraz średniozaawansowanym. Siłownia to idealne miejsce dla osób, które są pewne swoich umiejętności. Znajdziesz tam najlepsze sprzęty do wykonania treningu.

Polecane produkty:
GET SLIM MORNING & NIGHT
HYDRODREN

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE