jak zacząć biegać

Wybierz aktywność dla siebie z okazji światowego dnia sportu

Światowy dzień sportu to dobra okazja, aby rozpocząć jakąkolwiek aktywność fizyczną. Joga, bieganie, a może nordic walking? Jeżeli zastanawiasz się, który sport będzie dla Ciebie najlepszy, podpowiadamy, co wybrać.

Sport to zdrowie, dlatego wraz z nadejściem wiosny postaw na regularną dawkę ruchu! Nie odkładaj tego na później. Światowy dzień sportu i zbliżający się sezon bikini to dobra okazja, aby podnieść się z kanapy i rozpocząć trening!

JOGA I MEDYTACJA
Ten rodzaj sportu jest dla tych, którzy chcieliby zacząć swoją aktywność fizyczną od rozciągania, medytacji i odprężenia ciała oraz umysłu. Obecnie jest ponad 100 różnych odmian jogi, a większość z nich składa się z tych samych elementów. Są to ćwiczenia oddechowe, medytacja, przyjmowanie odpowiednich pozycji (asan) oraz rozciąganie i wzmacnianie poszczególnych mięśni. Jogę możesz zacząć ćwiczyć dosłownie od zaraz, nawet jeśli do tej pory nie miałaś wiele wspólnego ze sportem. Bez problemu w sieci znajdziesz instruktażowe tutoriale dla początkujących. Joga korzystnie wpłynie na Twoje ciśnienie krwi, pomoże Ci rozciągnąć ciało, doda więcej sił witalnych, a przede wszystkim ukoi ducha i wyrówna życiową energię.

joga dla początkujących

BIEGANIE
Zastanawiasz się, jak zacząć biegać? To proste! Tę aktywność można uprawiać wszędzie. Wystarczą wygodne buty, odpowiedni strój i odrobinę chęci, aby wyjść z domu. Podczas biegania uwalniają się hormony szczęścia, ciśnienie spada, tłuszcz z newralgicznych partii ciała niknie w oczach, wydajność organizmu zwiększa się, a całe ciało jest odpowiednio dotlenione. Bieganie nie wymaga wcześniejszego treningu i drogiego sprzętu, dlatego warto zacząć od zaraz. Na początek warto pomyśleć o krótszych dystansach i stopniowo wydłużać trasę biegową. Jeżeli nie masz problemów ze stawami, korzystaj z tej aktywności do woli.

PŁYWANIE
Pływanie, w przeciwieństwie do biegania, nie obciąża stawów, dlatego wybierz się na pływalnię i zacznij dbać o swoje mięśnie oraz zdrowy kręgosłup. Pamiętaj, żeby przed wejściem do wody dobrze się rozgrzać, aby nie doskwierały Ci bolące skurcze łydek. Pływanie pobudza pracę serca, pomaga szybciej spalić kalorie i poprawia ogólny stan zdrowia. Ten rodzaj aktywności fizycznej przeznaczony jest dla wszystkich – bez względu na wiek czy płeć. Jeżeli zaczniesz pływać regularnie, możesz być pewna, że szybko poprawisz pracę układu oddechowego, zahartujesz ciało i wesprzesz swoje krążenie oraz przemianę materii.

NORDIC WALKING
Nordic walking to świetna propozycja dla każdego, kto lubi spacery na świeżym powietrzu. Ten sport można uprawiać o każdej porze roku i w każdym klimacie. Wystarczą dwa kijki, aby wytrenować mięśnie nóg, wzmocnić mięśnie tułowia, barków i przede wszystkim brzucha. Nordic walking jest nawet o 50% bardziej skuteczny od zwykłego marszobiegu. Podczas spaceru z kijkami dotlenisz mózg, obniżysz poziom stresu, zapobiegniesz cukrzycy, wysokiemu poziomowi cholesterolu we krwi oraz wzmocnisz kości i unikniesz osteoporozy.

Wybierz coś dla siebie i dołącz do grona aktywnych osób!

Polecane produkty:
WITAMINA D W ŻELKACH
KOLAGEN W PROSZKU Z GLUKOZAMINĄ