balsam do ciała

Jak w wakacje dbać o skórę i uniknąć efektu ciężkich nóg?

Jeśli większość z nas cieszy się z wakacyjnych upałów, to niestety letnia pogoda przynosi nam pewne niedogodności: problemy ze skórą, a przede wszystkim problemy z krążeniem.

Oto więc lista wskazówek na beztroskie lato, z piękną skórą i lekkimi nogami!

Jedz żywność antyoksydacyjną

Po pierwsze, trzeba chronić skórę przed słońcem. Jeśli słońce pozwala nam na syntezę witaminy D, co jest dobrą rzeczą, to jednak jest to czynnik starzenia się skóry. Rzeczywiście, wolne rodniki utleniają się. Wolne rodniki atakują skórę i utleniają komórki, ale jest dobra wiadomość: niektóre produkty spożywcze są bogate w antyoksydanty, które przeciwdziałają szkodliwym skutkom działania słońca. Najprostszym sposobem jest włączenie ich do swojej diety. To marchew, pomidory (latem szczególnie dobrze smakują), buraki, maliny, orzeszki ziemne, czekolada (kakao, ale też nie przesadzaj!), orzechy, rodzynki, orzechy laskowe, suszona fasola, jagody, żurawina, karczochy, jeżyny, śliwki. Można je oczywiście spożywać po prostu lub jako soki czy też koktajle. Zjedz przekąskę z jagodami, nasionami oleistymi lub świeżym sokiem owocowym.

Wzbogać dietę o odpowiednie składniki odżywcze do swojej skóry

Nasza skóra potrzebuje pewnych witamin, aby chronić się przed słońcem. Jeśli chcesz przygotować swoją skórę do słońca, warto spożywać pewne składniki odżywcze:

  • beta-karoten: marchew, surowa pietruszka, gotowany szpinak, suszone morele, melony.
  • omega 3: sardynki, makrela, tuńczyk, łosoś… (tłusta ryba).

Beta-karoten przygotuje skórę do opalania, a omega 3, które są niezbędnymi kwasami tłuszczowymi, pomogą skórze się regenerować. Możesz również zdecydować się na umieszczenie na swojej skórze ciekawych olejków: marchewki, pestki moreli. Są one kolejnym sposobem na wprowadzenie beta-karotenu do skóry.

Dbaj o nawilżenie skóry

Ważne jest, aby pić wystarczająco dużo, aby zapobiec wysuszeniu skóry, ale także aby uniknąć odwodnienia. Pić co najmniej 1,5 litra wody dziennie, a w przypadku ekstremalnych upałów zwiększać tę ilość. Jeśli trudno jest Ci dobrze pić, pomyśl o herbatach ziołowych (w szczególności miętowych) i zjedz dużo owoców i warzyw, aby skorzystać z ich wody. Nawilżanie skóry wymaga również pielęgnacji: Balsam do ciała Energy Mango Body Jogurt można nałożyć na skórę wieczorem, szczególnie po ekspozycji na słońce, doskonale ją nawilża i daje przyjemne uczucie świeżości na skórze.

Chroń swoją skórę przed słońcem

Pamiętaj, żeby się chronić, oczywiście. Ale nie tylko wtedy, gdy idziesz na plażę, skóra musi być zawsze chroniona. Nałóż swój krem ochronny rano i nakładaj go ponownie co 2/3 godziny, jeśli jesteś na zewnątrz. Wybierz filtr przeciwsłoneczny, a następnie wybierz naturalny i organiczny, aby uniknąć substancji toksycznych. Jeśli możesz, wybierz wyjście przed godziną 11:00-12:00 i po 16:00, słońce jest mniej szkodliwe.

słonce lato skóra

Pozostań aktywny, aby chronić się przed efektem „ciężkich nóg”

Nie tylko skóra jest osłabiona w lecie, nasze nogi też są osłabione. Rzeczywiście, dla osób, które już mają problemy z krążeniem, ciepło dziesięciokrotnie zwiększy ich obawy. W celu przeciwdziałaniu efektowi „ciężkich nóg” zakładaj wygodne buty (bez zbyt wysokich obcasów) i więcej spaceruj w ciągu dnia.

Zimny prysznic i masaż

Rano i wieczorem weź prysznic na nogi, gdzie będziesz przepuszczać strumień zimnej wody nad nogami od dołu do góry, to zapobiegnie dylatacji żył i będzie chronić przed żylakami. Możesz zakończyć masaż nóg od dołu do góry.

Wykorzystaj zioła, która poprawiają krążenie

Najlepiej sporządzać ziołowe herbaty lub napary. Rano można przygotować litr, który trzyma się w termosu i pije przez cały dzień. Najlepsze rośliny, które pozytywnie wpływają na krążenie krwi to: czerwona winorośl, kasztanowiec koński, leszczyna, czarna porzeczka (przy okazji super przeciwutleniacz i działa antyzapalnie).