zdrowe koktajle

JAK UNIKNĄĆ BŁĘDÓW PRZY ROBIENIU KOKTAJLI.

Kiedy zaczynałam przygodę z koktajlami,wrzucałam do nich wszystko co miałam pod ręką. Mieszanka smaków zamiast mnie zachwycić, tylko mnie zniechęciła.

Czułam, że zmuszam się do tych koktajli, kierując się wyłącznie tym, że skoro są z warzyw i owoców, to są zdrowe. A co ze smakiem? Co z przyjemnością delektowania się własnoręcznie przyrządzonym napojem pełnym witamin? Na to znalazłam na szczęście sposób i chętnie się z Tobą podzielę. Poczytałam o koktajlach, zasięgnęłam rady eksperta i dziś cieszę się ich pysznym smakiem. Koktajle owocowe, koktajle warzywne, koktajle odchudzające czy zielone koktajle? To bez znaczenia. Najważniejsze jest to, aby odpowiednio dobrać wszystkie składniki.

Pierwszy błąd popełniany przy przygotowywaniu koktajlu to obieranie owoców ze skórek!!! Pod skórą jest najwięcej witamin. Należy dokładnie umyć owoce i zmiksować je w blenderze bądź wyciskarce razem ze skórką. Zdrowe koktajle, to koktajle zmiksowane razem ze skórką.

Drugi błąd to picie nieświeżego koktajlu! Jeśli przygotowałaś dużą ilość koktajlu i nie wypiłaś go od razu, musisz pamiętać o tym, aby odpowiednio go przechowywać. Powinien być przechowywany w lodówce w szczelnie zamkniętej butelce bądź pudełku. Najważniejsze, aby zablokować dopływ powietrza i nie narażać go na wysokie temperatury. Najlepiej jednak przygotować go tyle żeby móc wypić go od razu.

Trzeci błąd to przygotowywanie koktajli wyłącznie z owoców. Taki koktajl to „bomba cukrowa”. Owszem jest pyszny, ale należy pamiętać, że przepisy na koktajle owocowe powinny zawierać również jakieś warzywo. Podniesie to znacznie poziom błonnika w naszym koktajlu.

Czwarty błąd to pomijanie dobrych tłuszczów. Witaminy takie jak A,D,K bądź E rozpuszczają się wyłącznie w tłuszczach. Do ulubionego koktajlu dodaj masło orzechowe czy awokado. Wzbogacisz go nie tylko o smak ale również o cenne i wskazane dla naszego organizmu składniki.

Piąty błąd to zbyt długie blendowanie. Jeśli blendowane składniki będą rozdrabniane dłużej niż to konieczne, koktajl zacznie się nagrzewać, a to nie wpłynie pozytywnie na nasz organizm. Ciepły koktajl po pierwsze nie smakuje zbyt dobrze, a po drugie jest niezdrowy.

 

Szósty błąd to zbyt łapczywe spożywanie napoju. Koktajl należy pić powoli. Powinno się delektować każdym jego łykiem i pozwolić wszystkim jego składnikom odpowiednio się rozprzestrzeniać w naszym organizmie. Zarówno jedzenie jak i picie w pośpiechu jest bardzo niezdrowe.

koktajle owocowe

Siódmy błąd to monotonia. Poszalejmy z różnorodnością. Próbujmy za każdym razem czegoś nowego. Ja również popełniałam ten błąd i wciąż piłam ten sam koktajl, bo mi smakował. I wiecie co?Po jakimś czasie zbrzydły mi te napoje. Długo musiałam się przekonywać, żeby do nich wrócić. Teraz piję zielone koktajle, koktajle owocowo-warzywne i wciąż poznaję nowe smaki.

Ósmy błąd to pomijanie zielonego. Mówiąc „zielonego” mam na myśli wszelkiego rodzaju zielone dodatki takie jak: jarmuż, natka pietruszki, roszponka, rukola czy też rzeżucha. Rozumiem, że nie każdy za tym przepada, ale jeśli przygotowujesz koktajl owocowy i dodasz garstkę rukoli jego smak aż tak bardzo się nie zmieni, a jego wartość odżywcza wzrośnie. Warto o tym pamiętać. A przepisy na koktajle owocowe dostępne są w sieci.

Dziewiąty błąd to mdły smak. Pamiętam swoje początki z piciem koktajli. Wrzucałam te najbardziej odżywcze składniki nie dbając przy tym o smak. Z czasem nauczyłam się odpowiednio dobierać składniki i poprawiać ich smak np. syropem klonowym czy bananem.

Ostatni dziesiąty błąd to zbyt duża ilość składników. Jeśli wrzucisz do blendera mnóstwo zdrowych warzyw i owoców, dodatkowo dorzucisz spirulinę, kakao czy syrop klonowy uzyskasz niesmaczną papkę. Jeśli jesteś nowicjuszem, wszystkie przepisy na koktajle znajdziesz w internecie. To najlepszy sposób.

Jeśli się odchudzasz i chcesz robić dietetyczne koktajle lub jeśli najzwyczajniej w świecie chcesz się zdrowo odżywiać musisz pamiętać o tych błędach. Koktajle zdrowe to te, które są przygotowane z odpowiednich składników. Koktajle przepisy, unikanie błędów przy ich przygotowywaniu i regularne spożywanie-to droga do sukcesu.