Noble Health

Blog

DIETA KAPSAICYNOWA

baner-get-slim-kawa-chili

Kapsaicynowa dieta Gwiazd

Lubisz wyraziste, dobrze przyprawione potrawy, ale nie chcesz wydawać pół wypłaty na dietetyczne produkty? Poznaj tajemnicę diety opartej o kapsaicynę, która gwarantuje utratę do 8 kg w 4 tygodnie bez poczucia głodu. Nie wierzysz? Zobacz, czy możesz wcielić ten plan w życie!

Rozgrzewająca dieta kapsaicynowa – na czym polega?

Autorką diety jest amerykańska dietetyczka, która zdecydowanie wie, czego kobiety nie znoszą w trakcie odchudzania. Hasło jej programu można w skrócie ująć w ten sposób: jedz wszystko na co masz ochotę, pod warunkiem, że będzie ostro doprawione. I rzeczywiście, menu dopuszcza wiele większych i mniejszych grzeszków, jak czekolada z chili na drugie śniadanie albo pominięcie dowolnej potrawy, która nam nie smakuje. Bez wyrzutów wymienia się ją na inną.

Podstawowy wymóg to przyprawy. Dobroczynne działanie odpowiednich mieszanek z całego świata ma pomóc zrzucić kilka kilogramów. Klucz diety tkwi nie tylko w doborze przypraw, ale przede wszystkim we właściwym ich dopasowaniu. Raczej trudno wyobrazić sobie dobre samopoczucie po zjedzeniu zupy pomidorowej z dodatkiem pięciu papryczek chili. Tutaj na szczęście nie ma takich rewelacji. Program szczegółowo dzieli wszystkie przyprawy na trzy grupy i według nich ustalany jest jadłospis:

  • Przyprawy czerwone  – papryczka chili, ostra i słodka papryka,  papryka pepperoni, curry,  czarny pieprz. Przyspieszają metabolizm.
  • Przyprawy żółte –  kardamon, imbir, cynamon. Regulują trawienie i poprawiają krążenie. Zapobiegają podjadaniu między posiłkami.
  • Przyprawy zielone  –  mięta, tymianek, czosnek, szałwia, oregano, bazylia. Działają łagodząco na układ pokarmowy. Wspomagają pracę jelit i żołądka.

Kuracja trwa cztery tygodnie, przewiduje pięć posiłków dziennie i zabrania podjadania między nimi. Co prawda nie trzeba męczyć się z przeliczaniem kalorii, ale też same dania nie są największe. Układająca program dietetyk zapewnia jednak, że jest on na tyle zbilansowany, aby nie odczuwać głodu. W czasie diety powinno się wypijać dużo płynów do każdego posiłku. W sumie około dwóch litrów wody na każdy dzień.

Odchudzająca moc kapsaicyny

Pierwsze skrzypce w kuracji grają czerwone przyprawy, głównie (jak sama nazwa wskazuje) papryka chili. Papryka jest niskokaloryczna, wartość energetyczna jednej porcji (ok. 20g) wynosi 8 kalorii. Jednak jej największy atut to obecność kapsaicyny, która odpowiada za piekący smak. Im ostrzejsza papryka, tym ma więcej kapsaicyny.

Kapsaicyna to organiczny związek chemiczny wspomagający metabolizm. Nie niszczy tkanek, ale je pobudza. Badania naukowe udowadniają, że kapsaicyna jest odpowiedzialna za redukcję tkanki tłuszczowej. Według naukowców zawarta w papryce kapsaicyna rozgrzewa organizm, który zostaje zmuszony do efektywniejszego spalania kalorii, a ponadto wpływa na zmniejszenie apetytu. Pod warunkiem, że chodzi o ostrą paprykę, np. Cayenne.

Sprawdź, czy ta dieta jest dla Ciebie…

Cztery tygodnie w towarzystwie dużej dawki ostrych przypraw nie jest dla każdego. Stosowania diety nie poleca się:

  • Osobom mających problemy ze skórą, zwłaszcza z cerą.
  • Kobietom w ciąży i matkom karmiącym.
  • Osobom zmagającym się z nadciśnieniem. Działanie niektórych przypraw może spowodować podwyższenie ciśnienia krwi.
  • Osobom cierpiących na nadwrażliwość układu pokarmowego, np. wrzody żołądka, czy schorzenia wątroby. Przyprawy mogą działać drażniąco na pracę przewodu pokarmowego.

 Zalety diety kapsaicynowej

  • Urozmaicony jadłospis. Stosując dietę można sobie pozwolić prawie na wszystko, a na pewno na dużo, dużo więcej, niż w jakiejkolwiek innej kuracji. Która dieta pozwala na bezkarne jedzenie mozzarelli, makaronów i czekolady?
  • Czujesz się najedzona. Program składa się z pięciu posiłków, trzech głównych i dwóch przekąsek. Dbając o regularne odstępy czasu pomiędzy nimi (ok. 3 godzin) możesz być pewna, że nie dopadnie Cię atak głodu.
  • Pobudza metabolizm. Dzięki kapsaicynie, która znajduje się w czerwonej grupie przypraw.
  • Jest łatwo dostępna i niedroga. Produkty znajdujące się w menu można kupić w każdym sklepie.
  • Świetnie smakuje. Każde danie doprawia się różnymi mieszankami przypraw, co pozwala na odkrycie nowych kulinarnych inspiracji. Warto korzystać z tych przepisów nawet  bez zamiaru podjęcia diety.
  • Dostarcza odpowiednią ilość witamin i mikroelementów. Jest bogata w owoce, warzywa, białko i produkty z wysoką zawartością błonnika.

Wady diety kapsaicynowej

  • U osób z wrażliwą skórą może pojawić się trądzik i wypryski podskórne.
  • Podnosi ciśnienie krwi. W trakcie diety warto obserwować, jak reaguje na nią organizm. Jeśli zauważysz np. szybsze bicie serca albo nadmierną potliwość, lepiej ograniczyć lub zrezygnować z diety.
  • Jest tymczasowa. Po miesiącu lub dwóch zalecana jest przerwa, żeby organizm mógł się oczyścić.

 Jakie można osiągnąć efekty?

W ocenie skuteczności opinie są podzielone. Dieta, która polega na dodawaniu do jedzenia wyrazistych przypraw i dzięki temu obiecuje zrzucenie do ośmiu kilogramów w cztery tygodnie, może budzić kontrowersje. Przeciwnicy twierdzą, że brak wyrzeczeń równa się brak efektów, a posypanie twarożka zmielonym pieprzem to za mało, żeby móc schudnąć. Zwolennicy natomiast powołują się na potwierdzone wyniki badań, mówiące o odchudzających i poprawiających metabolizm właściwościach kapsaicyny.

Nawet jeśli nie uda Ci się schudnąć aż ośmiu kilogramów w ciągu miesiąca, to dieta chili na pewno pomoże wyrobić dobre nawyki żywieniowe i pokaże kilka ciekawych przepisów.

Przykładowy jadłospis:

Dzień 1.

Śniadanie: Jogurt naturalny z bananem i cynamonem.

SUPLEMENTACJA: Get Slim Morning od Noble Health z kapsaicyną i zieloną kawą.

Przekąska I: Pomidorki koktajlowe w ziołach prowansalskich.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 11 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Obiad: Kurczak pieczony z sosem curry, brązowy ryż.

Przekąska II:  Pomarańcza ze startym imbirem.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 15 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Kolacja: Dwie kromki razowego pieczywa, polędwica, pomidor, czarny pieprz.

 

Dzień 2.

Śniadanie: Omlet z otrębami i cynamonem.

SUPLEMENTACJA: Get Slim Morning od Noble Health z kapsaicyną i zieloną kawą.

Przekąska I: Kawa z kardamonem.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 11 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Obiad: Kasza kuskus z papryką peperoni.

Przekąska II: Jogurt grecki, mus owocowy (z owoców sezonowych), chili.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 15 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Kolacja: Sałatka ze szpinaku, fety, oliwek i oliwy, doprawiona bazylią i oregano.

 

Dzień 3.

Śniadanie: Jajko, łosoś, oliwa z dodatkiem bazylii.

SUPLEMENTACJA: Get Slim Morning od Noble Health z kapsaicyną i zieloną kawą.

Przekąska I: 5 kostek gorzkiej czekolady z chili.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 11 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Obiad: Zupa krem z pomidorów, z czerwoną soczewicą i kardamonem.

Przekąska II: Sałatka owocowa: melon, jagody, maliny, jabłko, kilka listków melisy.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 15 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Kolacja: Dwie kromki razowego pieczywa, kabanos, pół zielonej papryki, musztarda rosyjska.

 

Dzień 4.

Śniadanie: Jajecznica z oregano, tymiankiem i szałwią.

SUPLEMENTACJA: Get Slim Morning od Noble Health z kapsaicyną i zieloną kawą.

Przekąska I: Sok warzywny z dodatkiem tabasco.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 11 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Obiad: Ryba gotowana na parze z papryką i imbirem, brązowy ryż, rukola z oliwą i bazylią.

Przekąska II: Deser owocowy z bananami, wiśniami, serkiem mascarpone, doprawiony miętą.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 15 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Kolacja: Pieczone jabłko z otrębami, doprawione tartym imbirem i cynamonem.

 

Dzień 5.

Śniadanie: Twarożek ziarnisty z zieloną i czerwoną papryką. Kromka pieczywa razowego.

SUPLEMENTACJA: Get Slim Morning od Noble Health z kapsaicyną i zieloną kawą.

Przekąska I: Jogurt owocowy z musli i imbirem.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 11 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Obiad: Pełnoziarnisty makaron, szpinak, mozzarella, doprawiony tymiankiem, bazylią i oregano.

Przekąska II:  Surówka z marchwi, jabłek i cynamonu.

SUPLEMENTACJA: 1 saszetka Get Slim DayTime o 15 (smaczny, orzeźwiający napój wyszczuplający)

Kolacja: Sałatka z tuńczyka, pomidorów i brązowego ryżu, doprawiona pieprzem i ziołami prowansalskimi.

‹ Powrót

Dodaj komentarz

SKLEP ONLINE