Bądź piękna w karnawale!

Jesienno-zimowe miesiące to mało łaskawy czas dla naszej skóry. Brak słońca, mniej czasu spędzanego na świeżym powietrzu, na ogół cięższa dieta powodują, że nasza skóra ma tendencję do przybierania szarego, zmęczonego wyglądu, a my – gorszego samopoczucia.

Nic więc dziwnego, że kiedy przychodzi nam szykować się na karnawałowe przyjęcie, wpadamy w lekką panikę – Jak zabłysnąć? Jak wyglądać pięknie i czuć się wspaniale? Przedstawiamy 4 proste kroki do olśniewającego wyglądu!


Dieta urodowa

Najlepszym czasem na dietę jest wiosna, kiedy natura dostarcza nam masę świeżych warzyw, owoców, kiełków, a ciepłe powietrze sprzyja aktywności fizycznej.

Nie ma jednak powodu, żeby przekreślać zimową dietę. W tym okresie masz możliwość spożywania składników, które dobroczynnie wpływają na kondycję skóry. Należą do nich kasze (zarówno jaglana, jak i gryczana) bogate w witaminy z grupy B, magnez, krzem i rutynę, kiszona kapusta – źródło witaminy C, zupy warzywne, które nie tylko rozgrzeją, ale dostarczą cennych witamin i minerałów.

Zwracaj uwagę na to, co pijesz – zrezygnuj z mocnej kawy na rzecz ziołowych herbatek, które oczyszczą organizm z toksyn. Wyeliminowanie napojów gazowanych na rzecz wody mineralnej pozwoli zlikwidować obrzęki i nawilżyć skórę.  W zimie szczególnie ważna jest suplementacja.  Włosy i paznokcie wzmocni porcja kolagenu, a połączenie jagód ACAI, ekstraktu ze skrzypu polnego, zielonej herbaty oraz mniszka lekarskiego zawarte w ACAI Berry wpłynie korzystnie na Twój wygląd i samopoczucie.


Gładka i miękka skóra

Dwa podstawowe hasła to złuszczanie i odżywianie. Stosuj regularnie peelingi, aby zapewnić skórze gładkość, ułatwić wchłanianie innych kosmetyków i pobudzić krążenie. Peelingi możesz zrobić sama w domu, absolutnie najprostszy wykonasz, zwilżając lekko porcję grubej, nieoczyszczonej soli kuchennej.

Zadbaj o odbudowę płaszcza lipidowego skóry – gęsty odżywczy balsam wmasuj kolistymi ruchami, zaczynając od dołu. Jeśli masz mocno przesuszoną skórę, zastosuj naturalne natłuszczanie: wieczorem wetrzyj w nią oliwę z oliwek zmieszaną z sokiem z cytryny.

Na twarz i dekolt nałóż maseczkę odżywczo-regenerującą, jednak nie eksperymentuj z nowymi składnikami tuż przed imprezą. Nigdy nie wiesz, czy nie będziesz na nie uczulona.


Porcja relaksu

Jeśli masz możliwość, zafunduj sobie kąpiele z olejkami – lawenda, bursztyn, wanilia pozwolą Ci się odprężyć i zapomnieć o ciężkim dniu. Jeśli potrzbujesz odświeżenia i pobudzenia, dodaj kilka kropel olejku sosnowego lub goździkowego. Kąpiel w algach nie tylko Cię odpręży, ale też poprawi krążenie, uzupełni niedobory minerałów i usunie toksyny z organizmu. Idealna temperatura kąpieli to 37-38 st. C.


Sen to zdrowie…

i naturalna porcja piękna. Podczas snu następuje pełna regeneracja komórek, co dobroczynnie odbija się na naszym samopoczuciu i wyglądzie. Wysypiaj się szczególnie na kilka dni przed balem karnawałowym. Pamiętaj, że najlepszy czas na sen to godziny między 23:00 a 4:00. Śpij w przewietrzonym pokoju, na noc stosuj kremy z witaminami C i A – w ciemności ich działanie jest silniejsze.

Wiadomo, że najlepsze rezultaty wszelakich zabiegów pielęgnacyjnych, diet i dbania o nasz organizm uzyskamy w dłuższym okresie czasu. Ale wdrożenie tych prostych zasad już nawet na kilka dni przed balem karnawałowym pozwoli nam zobaczyć wyraźne efekty. Oczywiście po udanej zabawie, nie zapomnijmy kontynuować urodowych postanowień.

 

Leave a Reply