6 rad jak schudnąć, jeśli masz problemy z tarczycą

Masz problem z tarczycą, a chcesz schudnąć? Poznaj nasze rady, które pomogą w walce o szczupłą sylwetkę!

1. Odpowiednio się przygotuj

Zważ się, zmierz obwody, skontroluj poziom TSH i FT4 i zmierz ciśnienie. Zapisz te dane na kartce i zachowaj ją.

2. Redukuj kalorie i… sól

Redukując ilość soli w diecie odniesiesz potrójną korzyść – poprawisz ciśnienie, zaczniesz szybciej tracić na wadze i ograniczysz apetyt. Minimum 2 razy w tygodniu jedz ryby. Słodycze zastąp świeżymi owocami. Wypijaj minimum 2 litry płynów dziennie i ogranicz picie kawy.

3. Sięgaj po suplementy z głową!

Dopełnieniem zmian na lepsze w diecie niech będzie suplementacja, bogata w składniki mineralne. Zadbaj o odpowiednią ilość magnezu i potasu, który reguluje ciśnienie i poprawia funkcjonowanie nerek. Zapomnij o suplementach zawierających kofeinę. Zamiast tego sięgnij po produkty na bazie morwy białej i moringi, np. FIT BODY CONTROL od Noble Health. Dobrym pomysłem będzie też suplementacja witaminy D.

4.  Bądź aktywna!

Najgorsze, co możesz zrobić to traktować chorobę jak wymówkę od aktywności fizycznej. Ćwiczenia przy problemach z tarczycą są wręcz wskazane! Porozmawiaj zatem ze swoim lekarzem i ruszaj na siłownię. Regularne uprawianie sportu sprawi, że poczujesz się lepiej, pozbędziesz się zaparć i będziesz tryskać energią!

5. Naucz się odpoczywać

Ważniejsza od ilości powtórzeń jest ich jakość! Nie sil się zatem na bicie rekordów! Lepiej zrobić o połowę mniej powtórzeń, ale dokładnie. No i – co najważniejsze – pamiętaj o dniach odpoczynku. Relaks pozwala nadnerczom na mniejszą produkcję kortyzolu, który jest głównym winowajcą otyłości brzusznej.

6. Zrób tygodniowy bilans

Raz na 7 dni zrób treningowo-dietetyczne podsumowanie. Porównaj swoje wymiary, wagę i ciśnienie z minionym tygodniem. Ciesz się z każdego sukcesu! Nawet tego mierzonego w dkg 🙂