Noble Health

Blog

PRZYGOTUJ SWOJE WŁOSY, SKÓRĘ I PAZNOKCIE DO JESIENI

włosy paznokcie jesień

Jesienna, chłodna aura nie wpływa zbyt dobrze na naszą skórę. Warto zatem poznać kilka sposobów, które pomogą nam odpowiednio ją nawilżyć, wygładzić i stworzyć barierę ochronną przed chłodem.

Dobra kondycja naszej skóry wpłynie pozytywnie również na nasze włosy i paznokcie, które stają się w tym okresie słabsze i podatniejsze na zniszczenia. Powinnyśmy również pamiętać, że po jesieni przychodzi zima, która jest dość trudną porą roku, jeśli chodzi o kondycję naszego organizmu, dlatego zadbajmy w jesiennym okresie przejściowym o odpowiednią pielęgnację.

PIELĘGNACJA SKÓRY I PAZNOKCI

Pierwszym krokiem jest prawidłowe złuszczenie skóry. Odpowiedni peeling pomoże nam usunąć martwą komórkę naskórka, co zapewni naszej skórze blask i witalność. Dobór peelingu zależny jest od rodzaju naszej skóry. W przypadku skóry suchej i wrażliwej poleca się peeling enzymatyczny, do skóry tłustej i mieszanej czy normalnej peeling klasyczny. Warto o tym pamiętać zanim po jakiś sięgniemy. Kolejnym krokiem do prawidłowej kondycji naszej skóry jest nawilżanie.

Skórę można odpowiednio nawilżać nie tylko podczas kosztownych zabiegów kosmetycznych, ale również w zaciszu domowym. Wystarczą odpowiednie witaminy i kremy. Najlepszy krem nawilżający to taki, który bogaty jest w mocznik, witaminę A i C, glicerynę oraz koenzym Q10. Podczas kąpieli warto stosować olejki nawilżające, które pozytywnie wpłyną na kondycję naszej skóry. Tuż po kąpieli posmaruj ciało balsamem nawilżającym, a na twarz nałóż krem odżywczy. Jeśli stanie się to Twoim regularnym nawykiem, efekty będą widoczne bardzo szybko. Skóra będzie gładka, jędrna i odpowiednio nawilżona.

W okresie jesienno-zimowym najlepszymi witaminami dla skóry są witaminy: A, D, E, B1, B2, B3 oraz witamina K. Witamina A spowalnia proces starzenia się skóry, usuwa przebarwienia, nadaje skórze jędrność, gładkość i prawidłowo ją nawilża. Znajduje się w produktach takich jak: jajka, marchew czy zielone warzywa. Witamina D czyli tzw. „witamina słońca” działa przeciwzapalnie i znacznie poprawia kondycję skóry. Najwięcej tej witaminy znajduje się w produktach mlecznych i tłustych rybach. Witaminy z grupy B mają za zadanie prawidłowo nawilżyć oraz wygładzić skórę. Takie same właściwości ma witamina K. Najwięcej witaminy B jest w produktach mięsnych oraz jajkach, a witaminy K w awokado i produktach mlecznych.. Dobrą ochroną dla skóry jest również witamina C, która chroni skórę przed szkodliwym wpływem wolnych rodników.

Jeśli będziemy odpowiednio złuszczać i nawilżać skórę oraz przyjmować odpowiednie witaminy, przetrwamy jesień oraz zimę bez niemiłych niespodzianek. Wymienione wyżej witaminy można również przyjmować poprzez zażywanie różnego rodzaju suplementów. Nie każdy z nas lubi mięso, awokado czy inne produkty zawierające powyższe witaminy, dlatego dobrym rozwiązaniem jest odpowiednia suplementacja.

paznokcie włosy jesień

PIELĘGNACJA WŁOSÓW

Jak zadbać o włosy? Już odpowiednia kondycja skóry sprawi, że włosy będą wyglądały na zdrowsze. Pielęgnację skóry głowy warto wspomóc odpowiednimi szamponami, odżywkami, maskami i oczywiście witaminami. Jeśli chodzi o włosy normalne dobieraj szampon do włosów normalnych, po których nałóż maskę odżywczą. Jeśli chodzi o włosy suche, zaleca się stosowanie szamponów przeznaczonych wyłącznie dla włosów suchych i zniszczonych, częste nawilżanie włosów oraz unikanie suszarki. Jeśli chodzi o włosy przetłuszczające się należy pamiętać, aby myć je w letniej wodzie, unikać noszenia ciasnych czapek, ponieważ takie włosy muszą dużo oddychać, a szampon którego używasz powinien być dostosowany do rodzaju włosów.

Nie tylko odpowiednie szampony i odżywki są ważne, ale również suplementy i witaminy. Witamina A poprawia gęstość włosów, witaminy z grupy B przyśpieszają wzrost włosów, chronią przed powstawaniem łupieżu oraz zapobiegają działaniu szkodliwych czynników. Witamina E poprawia koloryt włosów, a witamina H hamuje proces łysienia. Witamina C wzmacnia włosy i znacznie poprawia ich kondycję. Wszystkie wymienione wyżej witaminy pozytywnie wpływają zarówno na włosy, skórę i paznokcie. Wystarczy stosować je regularnie i w odpowiednich ilościach.

Jeśli chodzi o paznokcie należy stosować odżywki zawierające olejek arganowy i witaminy wzmacniające ich kondycję. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie biotyny i kolagenu. Dzięki temu włosy są gęste, pełne blasku, odpowiednio nawilżone i mniej podatne na zniszczenia. Skóra natomiast ma prawidłowy koloryt, jest gładka, nawilżona, znikają przebarwienia i niedoskonałości. Paznokcie są zdrowsze, mniej łamliwe, a powierzchnia płytki jest gładka i błyszcząca. Dłonie są wizytówką kobiety, warto zadbać o to, aby były piękne przez cały rok.

Każda z nas lubi wyglądać pięknie, czuć się dobrze w swoim ciele, zachwycać gładką, zdrową cerą, gęstymi włosami pełnymi blasku, długimi i pięknymi naturalnie paznokciami. Aby tak było nie musimy stosować drogich kuracji u kosmetyczki, kremów z najwyższej półki, których cena znacznie przekracza nasz budżet.

Odpowiednio zbilansowana dieta, zdrowy tryb życia, regularne stosowanie witamin oraz kosmetyków dobranych do rodzaju naszej cery czy włosów wystarczy. Życie w ciągłym biegu i stresie sprawia, że nie mamy czasu na to, aby skupić się na sobie i dbaniu o swój organizm w każdym jego aspekcie. Niepowodzenia, przeszkody jakie spotykamy na swojej drodze, niezrealizowane na czas plany czy zadania – wszystko to wpływa na nasze samopoczucie, a tym samym na funkcjonowanie naszego organizmu.

Negatywna aura nie pomoże nam w zadbaniu nie tylko o swój spokój wewnętrzny, ale również wygląd zewnętrzny. Pozytywne fluidy krążące wokół nas i odpowiednie nastawienie zachęcą do aktywnego i zdrowego trybu życia, a to pierwszy i podstawowy krok do przygotowania się na ten deszczowy i ponury jesienny okres. Zadbaj o siebie, o swój wygląd, żyj zdrowo i aktywnie, a nie będziesz miała czasu na smutki i depresje. Jesienią też można błyszczeć i roztaczać swój blask.

 

Polecane produkty:
Włosy
Flamingo Hair Food

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE