Noble Health

Blog

Nie daj się depresji, zażywaj magnez!

magnez z witaminą b6

Czy wiesz, że niedobór magnezu może doprowadzić do schorzeń układu nerwowego? Jak uzupełnić jego niedostatek i co zrobić, aby nie dopadła Cię depresja?

Magnez jest jednym z najcenniejszych składników dla naszego organizmu. Jego fizjologiczne stężenie w osoczu powinno mieć zakres od 1,8 do 2,3 mg na 100 ml. Niedobór magnezu, czyli inaczej hipomagnezemię, można zaobserwować, kiedy stężenie jonów magnezowych spada poniżej 1,8 mg na 100 ml. Tak niskie parametry prowadzą do złego samopoczucia, a nawet depresji. Poznaj działanie tego cennego dla organizmu składnika i nie pozwól na niedobory magnezu.

Magnez – dla zdrowych kości, zębów i odporności
Magnez pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Dodatkowo odpowiada za prawidłowy metabolizm energetyczny, równowagę elektrolitową oraz pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów i kości. Niedobór magnezu powoduje, że pogarsza się ich kondycja, a odporność na stres maleje. Bardzo wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że brak magnezu prowadzi do poważnych objawów. Najczęściej skutkuje to osłabieniem oraz nużliwością mięśni, czyli uszkodzeniem połączeń między mięśniami a układem nerwowym. Udowodniono, że długotrwały ubytek magnezu może przyczynić się również do zaburzeń psychicznych, a nawet depresji. To stan, który cechuje się pogorszeniem nastroju, zmniejszeniem energii, aktywności życiowej oraz zainteresowań. Z roku na rok na depresję zapada coraz więcej osób, dlatego warto zrobić wszystko, by jej uniknąć.

Gdzie znajdziesz magnez?
Aby utrzymać prawidłowy poziom magnezu w organizmie, warto na co dzień uzupełniać jego niedobory. Zalecane dzienne spożycie wynosi dla dorosłego mężczyzny 370 mg, dla kobiety 300 mg. Źródłem magnezu jest kakao, kasza gryczana, orzechy oraz suszone owoce, groch, fasola, produkty pełnoziarniste i makarony. Obecność laktozy np. w mleku sprawia, że wzrasta wchłanialność magnezu z pożywienia. Należy jednak pamiętać, że średnio z diety można wykorzystać jedynie 30 – 40% tego pierwiastka, ponieważ 100% wchłanianie ogranicza spożywana herbata, wapń czy też fosfor. To dlatego warto suplementować magnez za pomocą kapsułek z witaminą B6.

brak magnezu objawy

Kompleksowa suplementacja
Magnez powinien być przyjmowany razem z witaminą B. Dlaczego? Witamina B6 zwiększa przyswajalność magnezu, pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek, przyczynia się do regulacji aktywności hormonalnej oraz prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Dodatkowo pomaga w utrzymaniu funkcji psychologicznych oraz przyczynia się do szybszego metabolizmu białka i glikogenu. Jeżeli chcesz uchronić się przed nieprzyjemnymi skurczami łydek, zmęczeniem, migrenami, brakiem koncentracji, drżeniem rąk, powiek czy depresją, idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie suplement diety Magnez + B6 od Noble Health. To produkt przeznaczony dla osób, które pragną uzupełnić codzienną dietę o odpowiednie ilości witamin, wspomagające prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Suplement pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów oraz zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia, a dodatkowo utrzymuje równowagę elektrolitową oraz prawidłowy metabolizm energetyczny.

Polecane produkty:
Magnez + B6

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE