Noble Health

Blog

Jak zima wpływa na organizm?

jak zima wpływa na organizm

Okres zimowy jest szczególnie ciężki dla naszego organizmu. Dzień jest coraz krótszy a nam towarzyszy zimowa chandra. W tym okresie wielu z nas odczuwa pogorszenie nastroju, wzmożoną senność, a także spadek odporności i problemy z koncentracją. Sprawdź jak walczyć z negatywnymi skutkami zimy dla organizmu.

Brak witaminy D a gorsze samopoczucie.
Brak słońca może powodować zmiany nastroju, a nawet depresję. Spowodowane jest to niedoborem witaminy D, na który cierpi bardzo dużo osób. Najczęściej skutki niedoboru odczuwamy jesienią i zimą, kiedy dzień jest znacznie krótszy i słońca jest dużo mniej. Wraz z nadejściem sezonu jesienno-zimowego warto zacząć suplementować witaminę D w efekcie czego uzupełniając jej niedobory. Do swojej diety należy włączyć ryby takie jak łosoś, dorsz, tuńczyk, śledź, makrela, węgorz, ale również tran. Jesienne znużenie można również pokonać aktywnością fizyczną. Wystarczą 30-minutowe spacery z psem, basem lub bieganie.

Suche powietrze – problemy ze skórą.
Sezon grzewczy na dobre rozpoczyna się zimą. Wilgotność powietrza w pomieszczeniach bardzo maleje. Niedostateczne nawilżenie w pomieszczeniach powoduje wysuszenie skóry, drapiące gardło, chrypkę, a także zapalenie spojówek. Pogarsza się również jakość naszego snu. W tym okresie warto szczególnie zadbać o skórę. Warto postawić na stałe nawilżenie oraz uelastycznianie skóry nie tylko z zewnątrz, ale także od środka. Do tego celu świetnie sprawdzi się kolagen. Jest to główny składnik naszej skóry. Jednym z wielu zadań kolagenu jest utrzymanie właściwego poziomu nawilżenia skóry oraz odnawianie jej komórek.

wpływ zimy na organizm

Zanieczyszczenie organizmu.
W czasie zimy nasila się działanie smogu. Smog jest jednym z najbardziej niebezpiecznych zanieczyszczeń powietrza, dla zdrowia człowieka. Powstaje w wyniku połączenia dymu oraz mgły lub pary wodnej. Jest to toksyczna mgła zawierająca tlenki azotu, nadtlenki organiczne i ozon. Podczas zimy wdychamy wiele toksyn, dlatego warto się przed tym zabezpieczyć. Aby oczyścić organizm z toksyn, świetnie sprawdzi się Duo Spirulin. Spirulina oraz chlorella są źródłem naturalnych antyoksydantów. Spirulina dodaje sił witalnych (pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia), wspomaga pracę układu immunologicznego oraz utrzymanie właściwego poziomu glukozy we krwi. Chlorella wspiera układ odpornościowy, dba o zdrowie wątroby oraz dodaje energii. Witaminy Witamina C – wspiera utrzymanie prawidłowego metabolizmu energetycznego oraz funkcjonowanie układu nerwowego, odpornościowego, jak również właściwych funkcji psychologicznych. Witaminy C i E pomagają w ochronie komórek przed działaniem wolnych rodników, a witamina A wspomaga utrzymanie prawidłowego widzenia oraz funkcjonowania układu odpornościowego.

Spadek odporności.
Nasz układ odpornościowy stale jest narażony na wiele niekorzystnych czynników wynikających ze stylu życia, zanieczyszczenia środowiska czy złej diety. Zimą jemy znacznie mniej świeżych warzyw i owoców, a także mamy mniej ruchu. Oprócz tego często wychodzimy z ciepłego domu na zimne powietrze. Wszystkie te czynniki mogą mieć wpływ na spadek odporności podczas zimy. Aby wesprzeć w trakcie zimy organizm, warto sięgnąć po suplementy wzmacniające odporność. Idealnie sprawdzi się witamina C, która pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.

Polecane produkty:
Witamina D
Kolagen
Spirulina

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE