Noble Health

Blog

Jak zacząć ćwiczyć, by wyglądać lepiej i czuć się zdrowiej?

jak zacząć ćwiczyć w domu

Czy wiesz, że zdrowie Twoich jelit jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a co za tym idzie jest także odpowiedzialne za Twój wygląd zewnętrzny? Nie osiągniesz sukcesu w walce z nawracającymi kilogramami, jeśli nie przywrócisz prawidłowej pracy jelit!

Zaburzenia w prawidłowej perystaltyce jelit prowadzą do rozdęć brzucha, bólu brzucha, kolek i zaparć, a także problemów trawiennych. Jest jednak na to sposób! Żeby usprawnić pracę jelit należy w pierwszej kolejności zmienić dietę, a także zacząć ćwiczyć. Ćwiczenia usprawniające napięcie mięśni usprawnią perystaltykę, a Ty zaczniesz cieszyć się lepszym zdrowiem i piękniejszą sylwetką. Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna odmładza, dodaje energii, a dzięki uwolnionym podczas ćwiczeń endorfinom, także uszczęśliwia. Nic tylko włożyć dresy i ruszyć dziarskim krokiem na siłownię. Świadomość świadomością, jednak w praktyce często wygląda to inaczej. Zasłaniamy się brakiem czasu, zbyt długą listą codziennych obowiązków, jednym słowem robimy wszystko, by nie ćwiczyć. Dlaczego? Z różnych powodów. Czasem towarzyszy nam uczucie zniechęcenia, gdyż nie wierzymy w siebie. Z góry zakładamy, że nam się nie uda, że zabraknie nam silnej woli i motywacji. Zamiast małymi krokami dążyć do zmiany nastawienia, pożeramy kolejnego pączka tylko po to, by później katować się wyrzutami sumienia i utwierdzać się w poczuciu własnej beznadziejności. Tymczasem wcale nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę. Skoro obawiasz się, że ośmieszysz się na sali treningowej (kompletnie zresztą niesłusznie), zacznij od ćwiczeń w domu. Tu możesz działać we własnym tempie, nie musisz nikomu dorównywać, ważne żebyś rzuciła sobie wyzwanie i dążyła do wyznaczonych celów. Ćwiczenia w domu to świetny pomysł, jeśli z jakichś względów masz opory, by od razu rzucić się na ćwiczenia na siłowni. Lepsze są malutkie kroczki niż zaleganie na kanapie. To co? Zaczynamy?

jak zacząć ćwiczyć

Jak zacząć ćwiczyć?

1. Zaplanuj to!
Warto planować! Niezależnie od tego, czy zamierzasz ćwiczyć w domu, czy wyjść pobiegać, a może masz ochotę spróbować swoich sił na rolkach czy rowerze, zaplanuj to! Znajdź w ciągu dnia taki czas, w którym istnieje najmniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś Ci w tym przeszkodzi i działaj! Wpisz stałą porę treningu w swoją codzienność i odhaczaj każdy jeden wykonany. Zobaczysz jak zacznie Cię cieszyć pokonywanie własnych słabości. Jeśli wyłączysz telefon na godzinę, nic się nie stanie, a Ty w tym czasie będziesz mogła skupić się na zaplanowanym zadaniu.

2. Zamień windę na schody!
Jeśli mieszkasz w bloku, przestań korzystać z windy. Schody są świetnym sposobem na zrzucenie wagi i wyrzeźbienie mięśni nóg i pośladków. Nie masz schodów w domu? Zawsze możesz znaleźć je poza nim, choćby w większości parków bez problemu je napotkasz – dla chcącego nic trudnego. Nawet w galerii handlowej będąc na zakupach możesz dodatkowo zadbać o aktywność nóg i pośladków pokonując piętra sklepu schodami, omijając schody ruchome.

3. Poszukaj ćwiczeń w sieci!
W sieci możesz znaleźć wiele filmików z profesjonalnymi ćwiczeniami, dzięki którym możesz zadbać o własną kondycję i sylwetkę. Trening w domu może być bardzo efektywny, wystarczy że sumiennie będziesz wykonywać ćwiczenia, razem z instruktorem z filmiku. Dzięki dostępności wielu kanałów z ćwiczeniami, możesz odszukać całe plany treningowe, trening dla początkujących, a później trening dla zaawansowanych. Ćwiczenia dla początkujących w domu to idealny początek na nowe, aktywne życie.

4. Spaceruj!
Czy wiesz, że spacerując też spalasz kalorie? Dodatkowo dotleniasz umysł i ciało, dzięki czemu czujesz się lepiej, a Twoja cera nabiera blasku. Dobrym pomysłem jest zainstalowanie na telefonie aplikacji, która mierzy Twoje kroki. Dzięki temu będziesz wiedziała ile dziennie pokonujesz kroków, nawet nie wychodząc z domu. Jeśli pracujesz przy biurku, rób przerwy, rozciągaj się i spróbuj wyegzekwować czas na mały spacer. Zobaczysz jak szybko wejdzie Ci to w nawyk i jakie pozytywne zmiany w sobie dzięki temu zauważysz.

5. Słowo ma moc!
Wyrzuć słowo „muszę” ze słownika. Od teraz zastąp je słowem „chcę”. Uwierz w siłę słowa i sprawdź, jak zmieni się Twoje nastawienie do ćwiczeń, gdy przestaniesz traktować je jako przykry obowiązek. Ćwiczenia mają cieszyć, a nie zniechęcać. Wprowadź w życie afirmację i powtarzaj pozytywne słowa na temat ćwiczeń, własnego ciała i nadchodzących w Tobie zmian. To działa!

Polecane produkty:
GET SLIM MORNING & NIGHT
DETOX MAX

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE