Noble Health

Blog

Jak nie stracić energii zimą

iStock_000008681118Small-620x412

Nawet jeśli za oknem nie straszy nas szarzyzna i chlapa, zimą często borykamy się z problemami pogorszonego samopoczucia, obniżonego nastroju i chęci do działania. Odpowiedzialny za ten stan jest przede wszystkim brak słońca, niska temperatura i nasze częste zaszywanie się w domu zamiast wyboru zbawiennej aktywności. Jak nie dać się zimowemu osłabieniu? Wystarczą trzy proste kroki!

Po pierwsze – Dieta

Jakość spożywanych produktów w bardzo wyraźny sposób przekłada się na funkcjonowanie naszego organizmu. Zdrowa, czyli lekka i pożywna, dieta powinna składać się głównie ze świeżych warzyw i owoców, mleka i produktów mlecznych, serów, kiełków, ciemnego pieczywa i ryżu oraz kasz. Produkty te zdaniem dietetyków mają wysoki potencjał energetyczny, co  ułatwia usuwanie z organizmu zbędnych metabolitów. Należy unikać używek, produktów nieświeżych, długo gotowanych, rafinowanych. Nie wskazane jest nadmierne spożywanie białej mąki, cukru, soli, produktów przemysłowo przetworzonych.
Są to produkty o niskim potencjale energetycznym, w niewielkim stopniu absorbowane przez organizm i to właśnie ich nadmiar powoduje m.in. spadek energii, złe samopoczucie i ospałość. Niedobory witamin możemy uzupełnić suplementacją ACAI Berry. Zawarte w produkcie witaminy i minerały wspierają naturalne oczyszczanie organizmu oraz poprawę samopoczucia i wyglądu.

Po drugie – Ruch

W okresie zimowym to podstawa.. Duży wybór zimowych sportów (jazda na łyżwach, nartach, biegówkach, snowbordzie) oraz szeroki program zajęć w klubach fitness powinny zmobilizować nas do działania. Ćwiczenia muszą sprawiać nam przyjemność, dlatego koniecznie dobierzmy je do swojego temperamentu, czasu wolnego i trybu życia. Dzięki ruchowi, nasz mózg wypełnią endorfiny, czyli hormony szczęścia, dzięki którym unikniemy zimowej chandry. Pamiętajmy również, że bez aktywności fizycznej nie pozbędziemy się nadmiaru wagi, a w okresie poświątecznym jest to szczególnie aktualny temat…

Po trzecie – Wypoczynek

Na dobre samopoczucie i wzrost energii ma wpływ nie tylko dieta i ruch, ale również ogólna kondycja organizmu. W zimie należy dużo odpoczywać, wysypiać się, spędzać czas na czytaniu książek w towarzystwie gorącej herbaty i ciepłego koca, chodzić na spacery. Nie odmawiajmy sobie przyjemności, ale wykorzystajmy czas produktywnie – pobudzanie do działania szarych komórek to świetny naturalny sposób na odpędzenie czarnych myśli!

‹ Powrót

Dodaj komentarz

SKLEP ONLINE