Noble Health

Blog

Dieta na stres oksydacyjny

dieta na stres oksydacyjny

Prowadzisz szybki tryb życia, nie masz czasu na odpoczynek i dużo się stresujesz? Jeśli nie uprawiasz sportu i źle się odżywiasz, jesteś narażona na stres oksydacyjny. Sprawdź, czym się charakteryzuje i jakie są jego skutki.

Co to jest stres oksydacyjny?
Stres oksydacyjny powstaje w wyniku zaburzenia równowagi w organizmie, kiedy wolne rodniki zdobywają znaczną przewagę nad likwidującymi je antyoksydantami. Procesy metaboliczne zachodzące w naszym organizmie powodują powstawanie wolnych rodników, czyli cząsteczek posiadających wolny elektron.

Stres oksydacyjny może wywołać takie choroby jak: miażdżyca, przewlekła obturacyjna choroba płuc, cukrzyca, choroby serca, stany zapalne, choroby neurodegeneracyjne (Parkinson, Alzheimer), reumatoidalne zapalenie stawów.

Przyczyny i objawy
Szybki styl życia, duże spożycie przetworzonej żywności, zanieczyszczenie środowiska i spora dawka stresu to najszybsza droga do powstania stresu oksydacyjnego. Początki są bardzo niewinne i objawiają się najczęściej bólem głowy, problemami z trawieniem, zaparciami, problemami skórnymi oraz bólami mięśniowymi i stawowymi. Organizm przesyła sygnał, że coś jest nie tak. Nie ignoruj go, bo może to być początek stresu oksydacyjnego. Kolejnym etapem jest spadek składników odżywczych we krwi. Następstwem stresu oksydacyjnego jest tworzenie się stanów zapalnych. O jego występowaniu w organizmie mogą świadczyć również: wysoki poziom cholesterolu LDL we krwi czy przedwczesne starzenie się skóry.

dieta na stres oksydacyjny

Dieta
Klucz do sukcesu. Jeśli będziesz odżywiać się w odpowiedni sposób, możesz uniknąć konsekwencji powodowanych przez stres oksydacyjny. Prawidłowo skomponowana dieta powinna zwiększać odporność organizmu oraz zawierać antyoksydanty. Racjonalne odżywianie nie tylko poprawia stan zdrowia, ale i samopoczucie. Warto też wprowadzić aktywność fizyczną, dzięki której zwiększa się poziom hormonów szczęścia.

Produkty bogate w antyoksydanty
Warzywa: brokuły, marchew, pomidory, zielona papryka, szpinak, pietruszka, szparagi, buraki, kapusta, brukselka, karczochy, ogórki, dynia, cebula, czerwona papryka, czosnek, groszek, fasola, soja

Owoce: jeżyny, jagody, truskawki, maliny, porzeczki, kiwi, ananas, śliwki, morele, jabłka, mango, brzoskwinie, winogrona, czereśnie, pomarańcze, grejpfrut, arbuzy, cytryna, gruszki

Pełne ziarna: owies, otręby, jęczmień, kukurydza

Przyprawy: goździki, oregano, kurkuma, cynamon, kmin rzymski, kardamon, bazylia, nasiona gorczycy, kolendra, tymianek

Orzechy: włoskie, ziemne, laskowe, migdały, pistacje

Inne: ryby i owoce morza, siemię lniane, nasiona słonecznika

Unikaj:
– niezdrowej przetworzonej żywności
– smażonych, przypalonych potraw (podczas smażenia powstają destrukcyjne dla zdrowia związki aminowe, obecne także w produktach przypalonych)
– alkoholu oraz papierosów
– dużej ilości cukru
– zanieczyszczonego środowiska
– stresu

Polecane produkty:
WITAMINA C
ACEROLA
KOLAGEN W TABLETKACH

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE