Noble Health

Blog

Blue Monday – jak przetrwać?

blue monday

Blue Monday nazywany jest również najbardziej depresyjnym dniem w roku. Ten najsmutniejszy w ciągu 365 dni poniedziałek ustanowił, za pomocą matematycznego wzoru w 2004 roku Cliff Arnall – brytyjski psycholog.

Uwzględnił w nim czynniki meteorologiczne, psychologiczne i ekonomiczne (brak światła słonecznego, krótkie dni, świadomość niedotrzymania postanowień noworocznych, a także zbliżające się płatności kredytów zaciągniętych na bożonarodzeniowe zakupy). W tym roku Blue Monday przypada na 15 stycznia.

Teoria brytyjskiego psychologa nie pozostawia nikogo obojętnym. Jedni Blue Monday uważają za wymysł szalonego doktora, a inni wręcz przeciwnie już przed felernym poniedziałkiem popadają w rozpacz i kombinują jak go przetrwać.

Co zatem zrobić, żeby Blue Monday nie spędzał Ci snu z powiek i nie był dla Ciebie dniem pełnym smutku i depresji? Pokażę Ci kilka podpowiedzi.

  • Myśl pozytywnie – pamiętaj, że pozytywne nastawienie to klucz do sukcesu. Nic tak nie przyciąga porażek, jak założenie, że nic nam się nie uda i że wszystko co robimy jest pozbawione sensu. Jeśli będziesz zakładać, że Blue Monday będzie najbardziej tragicznym dniem w Twoim życiu, prawdopodobnie tak też się stanie. Jeśli cierpisz z powodu braku słońca i zimą jest Ci zwyczajnie trudniej o optymizm, gdyż czujesz się apatyczna i ociężała sięgnij po magnez i witaminę D. Te suplementy skutecznie zmniejszą uczucie znużenia i zmęczenia i dodatkowo skutecznie poprawią samopoczucie.
  • Częściej się uśmiechaj – pamiętaj, że świat się nie zawali, jeśli poranek zaczniesz od sprawienia przyjemności sobie samej. Kawa w ulubionej filiżance, wypita bez pośpiechu może być taką właśnie małą przyjemnością. Obdarz uśmiechem swoje odbicie w lustrze, uśmiechnij się do męża i dzieci. Gdy się uśmiechamy, wydzielane są endorfiny – hormony szczęścia. Uśmiechając się odganiamy czarne myśli, co z kolei powoduje mniejsze prawdopodobieństwo zachorowania na depresję.
  • Dbaj o swoje ciało – prawidłowe odżywianie i troska o codzienną dawkę ruchu, nie dość że zagwarantuje Ci piękne ciało, to dodatkowo zadbasz tym samym o równowagę psychiczną. Pamiętaj, by w Twojej diecie nie zabrakło magnezu, który wciąż niedoceniany ma ogromne znaczenie dla Twojej równowagi. Magnez odpowiada za regulację działania układu nerwowego – nie zapominaj o nim.
  • Zadbaj o swój relaks – w ciągłym pędzie nietrudno zapomnieć o tym, że nasz organizm gdy jest zmęczony, to znacznie bardziej podatny jest na stres. Wtedy o wiele prościej o czarnowidztwo i strach przed czekającym nas Blue Monday. Pamiętaj o sobie! Weź gorącą kąpiel, spotkaj się z przyjaciółmi, kup sobie jakiś drobiazg, albo po prostu oddaj się błogiemu lenistwu.
  • Pamiętaj o suplementach – w okresie zimowym, gdy brakuje promieni słonecznych warto wspomóc się suplementami. Niedobór Witaminy D zwiększa ryzyko depresji. Badania dowiodły, że u osób cierpiących na depresję podawanie tego suplementu wpłynęło na poprawę nastroju i złagodziło jej objawy. Witamina D latem pozyskiwana ze słońca, zimą również jest bardzo potrzebna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Nie zapominaj o niej, a będziesz się cieszyć dobrym samopoczuciem nawet w pochmurne dni.

blue monday

Blue Monday nie musi być straszny. Myśl optymistycznie i nie zastanawiaj się, co złego czeka Cię tego dnia. Gdy nie będziesz się niepotrzebnie zamartwiać, zapewne nawet nie zauważysz, że „pechowy poniedziałek” właśnie się rozpoczął. Nie daj sobie wmówić, że musisz spędzić ten dzień pogrążona w smutku i depresji. Pozytywne nastawienie, relaks, uśmiech, a także odpowiednia suplementacja potrafią zdziałać cuda.

Polecane produkty:
WITAMINA D W ŻELKACH
MAGNEZ + WITAMINA B6

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE