Noble Health

Blog

Aminokwasy najlepsze dla włosów

aminokwasy na włosy

Włosy zbudowane są w większości z białka, czyli keratyny. Do produkcji keratyny organizm potrzebuje głównie aminokwasów: lizyny, metioniny, argininy, glutaminy i cysteiny.

Należy pamiętać, że choć cysteina jest wytwarzana przez organizm samodzielnie, to są czynniki, które wpływają na niedostateczną jej produkcję. Takimi hamulcami wytwarzania cysteiny są: stres, uboga w składniki odżywcze dieta, a także choroby. Cysteina zawiera siarkę, tak więc oprócz wzmacniania naszych włosów, wzmacnia także skórę i paznokcie. Dieta bogata w cysteinę wpływa na szybszy porost włosów i zmniejsza łysienie androgenne. Jeśli nasz organizm produkuje niewystarczającą ilość cysteiny, odpowiednia suplementacja może rozwiązać ten problem. Dieta bogata w mięso, wędliny, czosnek, szczypior, jogurty, jaja, ser, brukselkę, brokuły, czerwoną paprykę i zarodki pszenne pobudzi organizm do wytwarzania większej ilości tego ważnego aminokwasu.

Metionina to aminokwas egzogenny, dostarczany do organizmu wraz z pożywieniem. Organizm sam nie jest w stanie wyprodukować metioniny. Jest ona odpowiedzialna za porost włosów, zapobiega ich wypadaniu, jest przeciwutleniaczem, który chroni cebulki włosa przed niekorzystnym oddziaływaniem wolnych rodników. Najwięcej metioniny znajduje się w rybach, jajach, brokułach, zielonych warzywach i nasionach. Spożywając te produkty mamy pewność, że dbamy o odpowiednią ilość metioniny w organizmie. To bardzo ważne dla naszych włosów.

Arginina wytwarzana jest w organizmie samoistnie. Wpływa na porost włosów, zaopatrując mieszki włosowe w tlen i składniki odżywcze. Odpowiada także za kolor włosów. Argininę możemy dostarczyć także za pomocą diety bogatej w orzechy, ziarna słonecznika, kiełki pszenicy, sezam, ryby, a także drób.

Lizyna to kolejny aminokwas egzogenny pozyskiwany z pożywienia. Dzięki lizynie nasze włosy się odbudowują, a dodatkowo ten aminokwas stymuluje wytwarzanie kolagenu. Lizynę znajdziemy nie tylko w pożywieniu, ale także w składzie kosmetyków do pielęgnacji włosów. Jeśli chodzi o dietę, lizynę znajdziemy w nabiale, rybach, drobiu, czerwonym mięsie, wieprzowinie, roślinach strączkowych, jajach, orzechach, mleku, fasoli, ziemniakach, soi, drożdżach, wołowinie, jagnięcinie, czekoladzie i pełnoziarnistym pieczywie. Dbaj o dietę bogatą w lizynę, szukaj kosmetyków z lizyną w składzie, a szybko zobaczysz poprawę kondycji swoich włosów.

Glutamina występuje w organizmie ludzkim w największej ilości spośród wszystkich aminokwasów. Jest produkowana naturalnie, ale poziom jej produkcji spada z wiekiem. Gdy dopada nas stres lub gdy jesteśmy narażeni na większy wysiłek fizyczny, zapotrzebowanie na glutaminę wzrasta. Glutamina dostarcza siarkę do cebulek włosów. Jej źródłami są szpinak, pietruszka, mięso i przetwory mleczne. Jeśli czujesz, że w ostatnim czasie dopadło Cię więcej sytuacji stresowych, pamiętaj o produktach bogatych w glutaminę.

aminokwasy wzmacniające włosy

To dzięki aminokwasom nasze włosy mogą wyglądać pięknie, mogą lśnić, mogą być mocne i zdrowe. Aminokwasy naprawiają uszkodzone włosy, wypełniając ich uszkodzoną strukturę. To one są odpowiedzialne za piękno naszej fryzury, warto więc wiedzieć o nich jak najwięcej. Postaraj się unikać stresu, zadbaj o zdrową i zbilansowaną dietę, spożywaj produkty, które przyczynią się do produkcji aminokwasów. Te najważniejsze aminokwasy wzmacniające włosy są niezwykle ważne dla naszego zewnętrznego piękna.

Aminokwasy na włosy muszą być dostarczane organizmowi regularnie. Tylko wtedy spełniają swoje zadanie, niestety nie można zgromadzić aminokwasów „na zapas”.
Aminokwasy możemy dostarczać za pomocą pożywienia, a także przy pomocy suplementacji. Zewnętrzna suplementacja to wszelkiego rodzaju wcierki i płukanki z zawartością tychże aminokwasów. Dostępne są także suplementy w postaci tabletek, które przyjmowane w zalecany sposób skutecznie zwiększą ilość aminokwasów w naszym organizmie.

Gdy nasz organizm posiada zbyt mało aminokwasów nasze włosy staną się łamliwe i zaczną wypadać. Paznokcie staną się miękkie i łamliwe. Żeby skutecznie zadbać o włosy i paznokcie należy pamiętać, że w procesie ich budowy, poza aminokwasami siarkowymi, czynny udział biorą także witaminy A, E, z grupy B, a także żelazo i cynk. Przy suplementacji zewnętrznej pamiętaj zatem, by dobrać taki produkt, który dostarczy Ci te właśnie najważniejsze składniki.

W dzisiejszych czasach nie jest już problemem właściwa pielęgnacja naszej skóry, włosów i paznokci. Łatwo dostępne produkty, bogaty wybór zdrowego pożywienia w sklepach są naszymi wielkimi sprzymierzeńcami. Mniej sytuacji stresowych może przynieść zmiana samego nastawienia. Gdy pozwolisz sobie na wsłuchanie się w swoje własne potrzeby, zrozumiesz, że to właśnie sama możesz zadbać o siebie najlepiej. Zwolnij, przypatrz się swojemu odbiciu w lustrze, zadbaj o to, co widzisz, zmieniając nawyki żywieniowe i sięgając po odpowiednią suplementację. Twoja skóra, włosy i paznokcie szybko Ci za te zmiany podziękują nowym blaskiem i witalnością.

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE