Noble Health

Blog

5 sposobów na zdrowego grilla

blog-grill

Kto powiedział, że grill musi oznaczać tłustą kiełbasę, karkówkę i dodatkowe centymetry w pasie? Odchudzamy wszystkie ruszty w kraju, ale obiecujemy, że będzie smacznie! Sprawdź pięć naszych patentów i przekonaj się, że grill może być Twoim sprzymierzeńcem w zachowaniu szczupłej sylwetki.

 

1. Królowa glazura

Dobra marynata to taka, która potrafi zamienić najbardziej pospolite danie w dzieło sztuki. Dzięki niej mięso nie wyschnie, tylko będzie soczyste i aromatyczne. Nie potrzebujesz wyszukanych składników. W zupełności wystarczy oliwa z oliwek połączona z kilkoma kroplami soku z cytrusów, np. limonki albo cytryny, garstka suszonych ziół, łyżka octu balsamicznego i szczypta gruboziarnistej soli i pieprzu. Cały sekret tkwi w długości marynowanych potraw. Najkrócej marynuje się ryby, około 30 minut. Minimum godziny potrzebuje drób, a od 60 minut do nawet całej nocy czerwone mięso.

 

2. Ryba zamiast mięsa

To wciąż mało popularny kierunek, a szkoda, bo grillowana ryba zachowuje znacznie więcej wartości odżywczych od smażonej. Pamiętaj, żeby nie wkładać na ruszt mrożonych ryb. Najlepiej po obtoczeniu w marynacie, grillować ją w folii aluminiowej albo na specjalnych tackach. Smak każdej ryby podkreślają podobne dodatki, świeże zioła – tymianek, pietruszka i rozmaryn, do tego trochę cytryny, oliwa, sól i pieprz. Przyjmuje się, że na każde 2,5 cm grubości ryby wystarczy około 8-10 minut grillowania.

 

3. Kolorowy ruszt

Mamy dobrą wiadomość, do grillowania nadają się prawie wszystkie warzywa (ziemniaki lepiej sobie odpuścić). Nie muszą być tylko dodatkiem do mięs. Świetnie smakują pokrojone w grube paski, posypane papryką, świeżymi ziołami i drobno poszatkowanymi płatkami czosnku z dodatkiem sera feta. Ulubione warzywa, np. cukinię, pomidory, bakłażany i cebule możesz nadziać na szpadki i przypiekać jak szaszłyki. Większość z nich wystarczy grillować przez około 15-minut.

 

4. Na lepsze trawienie

Przed sezonem grillowym dobrze jest zadbać o poprawę metabolizmu. Uczucie przejedzenia i ociężałości są zmorą podczas letnich biesiad. Ulgę przyniosą ziołowe napary z pokrzywy lub korzenia pietruszki albo suplementy diety, np. Get Slim Morning od Noble Health na bazie zielonej kawy i zielonej herbaty. Suplement za sprawą naturalnych ekstraktów wspomoże trawienie, pobudzi spalanie tkanki tłuszczowej i doda energii.

 

5. Lemoniady & koktajle

Głównym winowajcom dodatkowych kilogramów podczas grillowania jest połączenie tłustego mięsa z piwem. Pamiętaj, że mała butelka jasnego piwa ma aż 233 kalorie. Pragnienie równie dobrze ugasi domowa lemoniada zrobiona z gazowanej wody, kostek lodu, mięty, cytryny, szczypty brązowego cukru i imbiru albo koktajl ze świeżo wyciskanych owoców. Do tego dzięki takim napojom będziesz zdrowsza i szczuplejsza.

 

* Więcej przepisów znajdziesz zapisując się do Get Slim Club, www.getslimclub.com.

‹ Powrót

Dodaj komentarz

SKLEP ONLINE