Noble Health

Blog

3 powody, dla których warto jeść kiszonki.

zdrowe kiszonki

Kiszonki są w naszych domach od lat. Najczęściej spotykamy je pod postacią kiszonych ogórków czy kapusty w domach naszych babć. To naturalne probiotyki, które zapewnią nam zdrowie na długie lata. Sprawdź jakie dobroczynne właściwości mają i w jaki sposób je wykonać.

Świeże warzywa dostępne zimą, pozostawiają wiele do życzenia. Podczas sezonu jesienno-zimowego warto zaopatrzyć się w kiszonki, które wzbogacą naszą codzienną dietę. Są niskokaloryczne, pomagają uporać się z problemami trawiennymi, oraz idealnie wspomagają odporność. Jakie właściwości mają kiszonki?

1. Witaminowa bomba!
Kiszonki charakteryzują się wysoką zawartością wielu składników działających prozdrowotnie. Są bogate w witaminy A, C, E, K, PP oraz witaminy z grupy B. Kiszonki dostarczą także wielu niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników mineralnych tj. wapń, potas, magnez, żelazo i fosfor. Dzięki wysokiej zawartości witamin i składników mineralnych kiszonki są polecane między innymi jako lekarstwo na kaca. Dzięki ogromnej zawartości witaminy C są szczególnie polecane dla osób palących, kobiet w ciąży oraz karmiących piersią, osób starszych. Ludzie nie mają zdolności do syntetyzowania witaminy C i muszą ją otrzymywać z produktów żywnościowych.

2. Idealne na diecie.
Kiszonki wpływają dobroczynnie na żołądek i jelita, głównie dzięki dużej zawartości błonnika i kwasu mlekowego. Błonnik sprzyja uczuciu sytości, reguluje pracę przewodu pokarmowego, korzystnie wpływa na stężenie cholesterolu i glukozy we krwi. Ich niebywałą zaletą jest również niska kaloryczność. W 100 g kiszonej kapusty jest tylko 15 kcal.

ogórki kiszone odchudzanie

3. Naturalne probiotyki.
Ze względu na obecność kwasu mlekowego doskonale chronią organizm przed chorobami i wirusami. Kwas mlekowy wzbogacając florę bakteryjną jelit, wspomaga proces trawienia i przyswajania składników odżywczych z pożywienia. Oprócz ogórków, czy kapusty coraz bardziej popularny jest kwas chlebowy. Ma smak chleba razowego i dobrze gasi pragnienie. Podobnie jak w produktach mlecznych i kiszonych warzywach kwas chlebowy bez chemicznych dodatków jest naturalnym probiotykiem.

Co można kisić?
Gdy mowa o kiszonkach większość z nas myśli o kapuście i ogórkach. Jednak to nie jedyne produkty spożywcze, które z powodzeniem można poddać kiszeniu. Do kiszenia świetnie sprawdzą się także buraki, kalafiory, marchew, rzodkiew, cebula, a nawet owoce takie jak jabłka

Polecane produkty:
WITAMINA C W ŻELKACH
WITAMINA D W ŻELKACH
WITAMINY DLA RODZINY W ŻELKACH

‹ Powrót

Comments are closed here.

SKLEP ONLINE